torsdag 14 januari 2010

till alla oförmögna iq befriade

Det kommer in kommentarer ibland som jag inte orkar publicera.

Det är inte alltid som folk tycker det
man gör är roligt. då kan man ställa sig frågan?=
är det värt att spela grannen i beck för att få framstå som en alkis.
Är det värt att bli stämplad som joker i rederiet som en mega tönt som Johannes Brost?
äR DET VÄRT att spela dumhuve som per moberg gjort och få en sån stämpel?

Det är inte nån av oss som tycker det är värt det. teater branchen är som prostituerade, har man talang så utnyttjar dom en. Man låter sig bli utnyttjad och man trivs med det.

o jag har faktiskt ingen tid över att sitta o förklara för dig hur man lever och vad som är värt som skådespelare. det kommer du aldrig att förstå och ingen annan heller. det är ett skit jobb och man får skit för vad man gör. vem ska annars göra det?
inte du iallfall.-.-. nej precis ingen jävel kommer vilja göra det.
Jag har inte valt att bli stämplad som sveriges mest iq-befriade människa i stureplansakademien. Jag har verkligen inte valt det hur du ser på mig genom tv-rutan. Jag har valt att härma/driva/spela på om hela stureplans eliten. Det är vad jag har valt. Det ligger alltid i åskådaren hur man bedömer något.
Så det är upp till dig och jag kan ge dej alla verktyg till att sitta med hemorrojder i rumpan och nedvärdera det som jag kallar konst. inte fan blir man rik på det heller och inte fan blir man uppskattad. Men

JAG

ÄLSKAR
det.

1 kommentar:

  1. Martin Andersson14 januari, 2010 19:27

    Hej!

    Jag ser att du har skrivit, och skrivits om, på mitt vattenhål Flashback. I det jag inte vet hur ofta du kikar där, så skriver jag här i stället: det är verkligen en helt OTROLIG prestation som du och den andra skådisen gör i Stureplansakademien. ABSOLUT perfekt timing och samspel, ABSOLUT tonträff, och ändå inte överarbetat som man ibland kan höra i svensk 40- eller 50-talsfilm. PRECIS så där skulle det ha låtit om två riksidioter hade samspråkat, på de givna premisserna. Det hela känns värt ett bättre öde...

    Man kan alltid hoppas att ni får chansen att ta de här karaktärerna till någon bredare exponering, typ lite som French & Saunders eller som i Lucy Show! :-)

    Hälsningar

    Martin Andersson

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Den granskas och publiceras snarast möjligast! /skrållan